شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید محصولات فناورانه خود، گامی بزرگ در جهت رونق بازار مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی برداشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تناسب قیمت گذاری از ابتدا تا انتها زنجیره خودروسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروسازان مواد اولیه موردنیاز خود را از بورس و با قیمت آزاد خریداری می کنند لازم است در قیمت گذاری شورای رقابت نرخ مواد اولیه نیز در قیمت تمام شده خودرو لحاظ شود.
اجرای نخستین پروژه تولید مواد اولیه شیر خشک اطفال در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو فاز، کشور را ۱۰۰ درصد از واردات این مواد بی‌نیاز می‌کند و صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.
بدلیل قابل‌پیگیری شدن کارت‌خوان‌ها بسیاری از تأمین‌کنندگان مواداولیه بصورت نقدی یا چک محصول خود را می‌فروشند در نتیجه فروش فاکتور به تولیدکنندگان مشکل و هزینه جدیدی برای آن‌ها به همراه دارد.
رشت- فرمانده انتظامی گیلان از متلاشی شدن ۹ باند تهیه و تولید مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در این راستا حدود ۲ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.
باراگونا توسعه سریع هوش مصنوعی مولد پیشرفته -ابزار‌های یادگیری ماشینی به‌هم‌پیوسته که می‌تواند برای تولید هنر، موسیقی و حتی ایده‌ها استفاده شود- را با «پرورش یک مغز دیجیتال» مقایسه کرد و هشدار داد درست همان‌طور که هنوز ذهن انسان را به‌طور کامل درک نکرده‌ایم، ممکن است به نقطه‌ای برسیم که دیگر قادر به فهم هوش مصنوعی نباشیم.
اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در افغانستان نیز تولید و قاچاق مواد مخدر طی دو دهه گذشته نزدیک به ۵۰ برابر شده است، گفت: علی رغم وعده‌های طالبان و براساس آمارهاس رسمی سازمان ملل در سال گذشته، کشت و تولید مواد مخدر افزایش داشته است. تولید مواد مخدر صنعتی رکورد زده و افغانستان در حال حاضر رتبه اول تولید تریاک در دنیا و رتبه دوم تولید مواد مخدر صنعتی و متامفتامین را در دنیا دارد. همه شواهد نشان می‌دهد که در منطقه و جهان با افزایش تولید و مصرف مواد مخدر روبه رو هستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر‌های خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بر خودکفایی در تولید مواد اولیه دارویی تاکید کرد.
یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش بومی و فناوری روزآمد زمینه را برای تولید داخلی و بومی تجهیزات زیرساختی پیشرفته مورد نیاز کشور در حوزه مخابرات و ارتباطات فراهم کرده است.
حقوق گمرکی ماشین آلات و تجهیزات، قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای، تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی یک درصد تعیین و از سوی گمرک ابلاغ شد.
فرمانده انتظامی کشور گفت: دست اندرکاران تولید و توزیع عمده مواد مخدر نباید سرزمینی را برای خود امن تصور کنند.
جهش ایران در تولید و کیفیت مواد اولیه صنایع چوبی
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از واردات مواد اولیه با کیفیت برای تولید فیلتر تصفیه خون که مورد استفاده بیماران تالاسمی است، خبر داد.
وزارت صمت در گزارشی ضمن تشریح جزئیات تولید و صادرات مواد معدنی در نیمه نخست سال جاری، از رشد ۳ درصدی صادرات سیمان، رشد ۱۶۲ درصدی صادرات گندله آهن و کاهش ۴۱ درصدی صادرات سنگ آهن خبر داد.
رئیسی گفت: حقد و کینه دشمنان از همین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های بزرگ و عظیم ناشی شده و قطعاً برای آن‌ها پذیرفتنی نیست که کشوری تحت تحریم نه تنها ۹۵ درصد از دارو‌های مورد نیاز مردمش را در داخل تولید کند، بلکه به صادرکنندگان دارو نیز تبدیل شود.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند دستگاه سایدلودر را برای بارگیری و تخلیه مواد حفاری شده در داخل تونل ها و معادن زیرزمینی و انتقال آن به واگن ها یا نقاله را به تولید برسانند.
اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش سوزی در کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی مبارکه خبر داد.
شهردار منطقه ۹ از تولید کیسه‌های خرید با استفاده از مواد بازیافتی خبر داد و گفت: در اولین مرحله از این طرح نسبت به تولید ۳۰۰ مترمربع کیسه خرید با استفاده از مواد بازیافتی اقدام شد.
رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی یک باند تولید مواد اشتعال زا در این استان خبر داد و گفت: این افراد قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی گیلان را داشتند.
رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی یک باند تولید مواد اشتعال زا در این استان خبر داد و گفت: این افراد قصد خرابکاری و تخریب اموال عمومی گیلان را داشتند.
فعالان فناور دارویی معتقدند اگرچه توانایی تولید مواد اولیه دارویی در کشور وجود دارد اما عدم سرمایه گذاری مناسب و حمایت های لازم مانع از این شده که کشور در این زمینه پیشرفتی داشته باشد.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند مواد اولیه و محصولاتی را از گیاهان دارویی به تولید برسانند مورد حمایت قرار می گیرند.
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تندگویان (شگویا) با حضور ۸۵.۵۳ درصد سهامداران امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد. گزارش کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
ما محصولات پتروشیمی را تولید می‌کنیم و خام به دنیا می‌فروشیم، در حالی که بیش از هفت هزار کالای پایین دستی از این مواد تولید می‌شود؛ لذا باید در کنار احداث پتروشیمی، به میزان ده برابر در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری کرد. ما کار سخت را انجام می‌دهیم، اما کار آسان را که ثروت بیشتری دارد از دست می‌دهیم که پژوهشگران و دانشگاه‌ها می‌توانند در این خصوص راه حل ارایه دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ